Miks on vajalik aastaaruande esitamine?
Miks on mittekommertslikul ettevõttel kohustuslik aastaaruande esitamine, kui saab piirduda ka perioodiliste ajakirjade, raamatute, sedelite ja koduleheküljega? Tegelikult on kõik eelnimetatud infovahendid olulised üldises kommunikatsioonis ning mängivad erinevaid rolle. Need on vajalikud selleks, et informeerida ning tekitada usaldust.
Aastaaruanne omab tugevat eelist teiste kommunikatsioonivahendite ees. See on lühem ja sisukam kui raamat, mis äratab paljude lugejate tähelepanu.
Aastaaruanne – strateegiline roll
Hea aastaaruanne on struktureeritud viisil, millega suudab tuua lugejateni kogu olemasoleva informatsiooni ettevõtte kohta lakooniliselt ja oskuslikult, kinnitades sellega, et antud organisatsioon on läbipaistev ja efektiivne. Kandes strateegilist rolli on aastaaruandes kindlasti väljatoodud:
- Firma missioon
- Tegevuse suund
- Struktuur
- Ettevõtte ajalugu
- Aasta jooksul toimunud üritused
- Finantseerimisallikad
- Aastaaruanne
Lisaks sellele võib aastaaruande sisaldada ka erinevaid edulugusid, tulevikuplaane, vastuseid kõige aktuaalsematele küsimustele. See kinnitab, et aastaaruande esitamine on strateegilise tähtsusega. Sellisel viisil ühendab aastaaruanne omavahel mitte ainult fakte, vaid loob ka reklaami, mis mõjutab hiljem nii ettevõtte kuvandit kui ka arengut tulevikus.
Aastaaruanne suhtekorraldaja rollis
Selleks, et olla tõeline abimees suhtekorraldaja rollis, peab aastaaruanne köitma lugejat ning peegeldama ettevõtte meeskonnavaimu. Organisatsiooni imago sõltub väga paljuski ka sellest, kuidas on aastaaruanne kujundatud ja välja antud. See on suurepärane võimalus meelitada juurde potentsiaalseid osalejaid, partnereid ning investeerijaid.
Kahjuks ei ole paljud ettevõtted võimelised omale lubama värvikat ning loovat aastaaruannet, mis aitaks neil avalike suheteid soojana hoida. Hea töö on aeganõudev ning vajab hulganisti väljaminekuid, mis ei pruugi sobida iga firma rahakotile. Seega, eduka suhtekorraldajana sobib aastaaruande esitamine vaid väljavalitutele.
Aastaaruanne – ettevõtte ajalugu
Tavaliselt on aastaaruannete „arhiivelu“ tunduvalt pikem kui nende „aktiivne elu“ ehk siis, kui neid loetakse ja nad on aktuaalsed. Kui aastaaruannete aktiivne eluaeg möödub, säilitavad firmad neid siiski, nagu ametlikku mälestust, tekitades sellega ettevõtte ajalugu.
Kuid on olemas ka muud põhjused, miks säilitada aastaaruandeid. Võimalik, et mõni tähelepanelik lugeja, kes on huvitatud firma käekäigust, soovib jälgida nende kaudu ettevõtte ajalugu. Küsimused võivad olla väga erinevad:
- Kes oli firma esimene juht?
- Kas firma koosseis on nende aastatega oluliselt muutunud?
- Kui palju on ettevõtte arenenud ning täitnud oma eesmärgid?
- Kas töötajad on ettevõttes edasi arenenud?
Selleks, et leida vastuseid nendele küsimustele, piisab vaid mõne aastaaruande avamisest ning ettevõtte ajalugu on küsija silme ees. Kirjeldades iga aasta oma organisatsiooni tegevust, muutub aastaaruanne sellisel viisil ka ametlikuks ettevõtte ajalooks.
Aastaaruande esitamine võib kanda mitmeid eesmärke. Olgu see strateegiline- või suhtekorraldamisroll, aga ka ajaloo säilitamise soov. Ükskõik, mis põhjuse te ka ei valiks, Hea Tava raamatupidajad aitavad teil aastaaruande koostada kiiresti ja professionaalselt. Võta ühendust!
Kontakt
Detailsema päringu saad meile saata siit
Või helista kohe +372 660 6802